Aluetoimisto

Miten aluetoimistoon kannattaa olla yhteydessä?

Tehyn Oulun aluetoimistolla työskentelee kolme henkilöä.

Järjestöasiantuntija yksityissektori Erja Marjeta, puh. 09 5422 7250

Järjestöasiantuntija kuntasektori, Saara Pitkänen, puh. 09 5422 7248

Järjestöassistentti Anne Pelkonen, puh. 09 5422 7249

sähköposti:etunimi.sukunimi@tehy.fi

Tässä lyhykäisesti toimenkuvamme.

Erja Marjeta:

Hoitaa yksityissektorin edunvalvonta-asioita mm. jäsenten palkka ja muita riita-asioita. Käytännössä Erja hoitaa jäsenten edunvalvonnan tapaukset hyvin itsenäisesti ja vain vaikeimmissa tapauksissa asiat siirtyvät valmistelun kautta lakimiehelle. Erja kuuluu tiiviisti keskustoimistolla olevaan yksityissektorin tiimiin. Tiimi toimii edunvalvonnan lisäksi myös aktiivisena yksityissektorin luottamusmiesten, ammattiosastojen ja jäsenten koulutustiiminä.

Saara Pitkänen:

Vastaa Pohjois-Pohjanmaan ammattiosaston toiminnan ohjauksesta (16 ammattiosastoa, joista 3 yks.sektorilla sekä alajaostot). Työ sisältää ammattiosastojen hallitusten tapaamisia, puheenjohtajatapaamisia, jäseniltoja sekä koulutusta. Aluetoimistotyössä tehtäviin kuuluu jäsenpalvelua, puhelimitse, sähköpostitse ja kuntapuolen jäsenten riita-asioiden valmistelua. Yhteistyö eri aluetoimistojen kanssa tarkoittaa kerran kuukaudessa tapahtuvaa matkustamista Tehyn keskustoimistolle Pasilaan. Koulutustoiminta, opiskelijaryhmien tapaaminen, neuvottelupäivät ja seminaarit tapahtuvat aluetoimiston ulkopuolella.

Anne Pelkonen:

Toimii järjestöassistenttina pohjoisen verkoston eli Lapin, Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaa alueella. Työ voi siis ajoittain olla kolmessa eri aluetoimistossa.  Järjestöassistentin tehtäviin kuuluu käytännön asioiden valmistelu erilaisten tapaamisten, koulutusten sekä jäseniltojen tiimoilta. Järjestöassistentti koordinoi ja ohjaa tutor –toimintaa eli mittavaa opiskelijatyötä, vieläpä usein koko verkoston alueella. Myös varinaista opiskelijatyötä eli ryhmien tapaamista sisältyy järjestöassistentin työhön. Aluetoimistomme sijaitsee keskeisellä paikalla ja on siten jäsenlähtöinen palvelupiste. Anne on henkilö, joka ohjaa jäseniämme jäsenyyteen ja työttömyyskassaan liittyvissä asioissa.

Tehyn Oulun aluetoimisto

Torikatu 23, 2 krs, 90100 Oulu