Edunvalvonta

Ammattiliiton ja oman ammattiosaston tärkein tehtävä on jäsentensä edunvalvonta. Yksityisen sektorin edunvalvonta poikkeaa kunnallisen puolen edunvalvonnasta hyvin merkittävästi. Yksityisellä puolella ammattiosasto ei sinällään voi osallistua työpaikkojen ristiriitojen ratkaisuun. Siispä kaikilla yksityisillä työpaikoilla olisi hyvä löytyä porukasta joku joka voisi toimia työpaikan luottamusmiehenä. Tehy kouluttaa kaikki luottamusmiehet ja henkilökohtaisia maksuja ei tule. Mikäli sinulta löytyy halua luottamusmiehen tehtävään ota rohkeasti yhteyttä esim. Oulun aluetoimistoon.

Mikäli työpaikallanne ei ole omaa luottamusmiestä voit olla suoraan yhteydessä Tehyn Oulun aluetoimistoon josta saat jatko-ohjeita.

Oletko solmimassa työsopimusta tai mietityttääkö palkka-asiat?

Työelämäopas auttaa ongelmatilanteissa!

Vinkkejä työelämään löytyy STTK:n työelämä oppaasta. Voit tilata opasta työelämään -linkistä vaikka omalle työpaikallesi. Opas on hyvä tarjota esimerkiksi työssäoppimaan tulevalle nuorelle.

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.